Læringsteori er vigtig i argumentationen for didaktiske valg, det teoretiske fundament.
For at læring kan finde sted, er der iflg. Iileris to processer der skal være i spil. Processerne behøves ikke at foregå tidsmæssigt samtidige, men for det meste vil de foregå samtidige og ikke opfattes som to forskellige processer (Iileris "Læring" 2006). Den ene proces er samspillet mellem individet og dens omgivelser, en process der finder sted i hele ens vågne tilstand, den anden proces er den individuelle psykologiske bearbejdelse og tilegnelse, der sker af de impulser og påvirkninger som samspillet indebærer.
tilegnelse
Indhold --------------------------------------- Drivkraft
INDIVID
s
a
m
s
p
i
l
OMVERDEN
( se original figur i Iileris "Læring"2006)Teoretikere:
K. Iileris
Hiim og Hippe (didaktisk relationsmodel)
(De 9 Hv-ord) Janker Maier
Vi har kigget på "Thinklink" en interaktiv mulighed for læring.
Her er et eksempel på Hvordan interaktiv læring kan anvendes i undervisningen om uniformsetikette.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar