tirsdag den 12. februar 2019

Thinglink: Jeg har nu arbejdet lidt med Thinglink og prøvet mig lidt frem.

Overvejelser: Jeg tænker det kunne være et godt arbejdsredskab til at give mine elever et godt overblik over kroppens anatomi og fysiologi og være et godt linkbibliotek til nyttige links for mine elever.

Copyright- man skal være opmærksom på at når man henter billeder fra nettet er der ofte nogle copyright regler, det kan være svært at gennemskue både for underviser og elev. Her er et par gode råd:
- Selvom billeder ligger på nettet, gælder retten om ophavsret stadig. Mange kommer mere eller mindre ufrivilligt til at bryde loven om ophavsret. Det er heldigvis nemt og forholdsvis billigt at skaffe billeder. Bedste råd, tag billederne selv, eller hyr en fotograf. Du kan også gå ind på microstock- websides og bruge billeder derfra. Det er en jungle som man som underviser skal være opmærksom på.

Jeg har i min thinglink illustration brugt links til sundhed.dk og netdoktor.dk - jeg linker til sitet og undgår hermed copyright problematikken.

Her kan i se min thinglink modelhttps://www.thinglink.com/scene/1151770663132856322?editor-closed

Ingen kommentarer:

Send en kommentar